Despre diete și alte plăceri light

Când folosești termenul de dietă te gândești automat la cure de slăbire. Nimic mai greșit! O dietă ar trebui să fie regimul alimentar, zilnic, construit din produse naturale, cât mai puțin procesate, benefice organismului fiecărui.

Pentru a putea slăbi natural, dar și pentru a te menține, trebuie să adopți un stil de viață sănătos. De câte ori nu am auzit „bunica nu trebuia să se dea cu nu-știu-ce pe ten’ să nu îi apară coșuri. Da, așa e, bunicile noastre aveau un ten sănătos și curat datorită calității aerului de la vremea respectivă. Pe măsură ce am evoluat, calitatea vieții a involuat din punctul de vedere al sanătății noastre. Ne simțim obosiți mai repede, avem nevoie de mai multă odihnă, cazurile de balonare sunt în creștere, iar lista este lungă.

Pe lângă poluare, noxele la care suntem expuși, radiații provenite de la gadgeturile fără de care nu trăim, organismul nostru mai este agresat și prin… mâncare. Sună cam ciudat, însă avem nevoie de detoxifiere și de un stil de viață sănătos. Acest lucru a ajuns un must (o neceistate) pentru că nu ne mai permitem să ne intoxicăm corpul cu mâncare. Aerul pe care îl respirăm ne intoxică suficient. Am adoptat un stil de viață mai sănătos și pe lângă înlocuirea cremelor și a șampoanelor cu uleiuri, am decis să încep o cură de detoxifiere. Însă vreau să încerc să adopt un regim de viață sănătos.

Tot căutând pe internet despre diete, am ajuns pe un site și am citit pe mamicamea.ro despre dieta Dukan.

Părerile, despre această dietă, sunt împărțite. Mulți susțin că este una dintre cele mai eficiente diete, alții susțin că este agresivă pentru organism și că ne poate dăuna.

În primul rând vreau să lămuresc un lucru: este periculos să îți supui corpul la diete drastice, fără să consulți un nutriționist. Primul pas pe care îl poți face este să elimini din alimentația ta zilnică sucurile acidulate, excesul de carbohidrați (pentru că și carbohidrați sunt buni, consumați cu măsură), dulciurile, prăjelile și toată mâncarea ambalată (de genul cipsurilor, biscuiților sărați etc, etc). Evident ca fast-food-ul ar trebui să fie primul lucru tăiat de pe listă. Apoi este important să nu combini carbohidrații între ei (spre exemplu dacă manânci la o masă orez sau cartofi, nu mai consuma și pâine) și nu combina proteinele cu glucidele (carnea cu pâinea sau orezul cu friptura). Carnea poate fi consumată cu legume, iar carbohidrații devin inofensivi consumați cu legumele. Însă aici este vorba despre o altă dietă și anume cea disociată.

Astăzi vreau să scriu câteva vorbe despre dieta Dukan. Despre această dietă s-au scris zeci de cărți, așa că ar fi inutil să încerc să acopăr toate informațiile despre regim într-un singur articol. Una dintre cele mai importante cărți este cea scrisă de Pierre Dukan, medicul care a descoperit și creat această dietă. Puteți să cumpărați această carte de pe acest site.

Dieta Dukan este considerat regina dietelor, întrucât contrar celorlalte diete, poți mâncă fără restricții, la orice oră, orice cantitate de mancare dorești. Secretul este să știi ce să mănânci.

Pentru a avea rezultate cu această dietă trebuie să respecți cele 4 etape: faza de atac, faza de croazieră, faza de consolidare și faza de consolidare. Dacă sunteți curioase ce înseamnă și ce reprezintă fiecare etapă citiți în continuare.

Etapa de atac este prima fază a acestei diete. Faza de atac este cea mai dură din toată dieta și are ca scop accelerarea pierdetii kilogramelor în plus. Această etapă durează între 3 și 10 zile, iar în această perioadă se consumă doar carne slabă, iaurturi, brânză cu 0% grăsime și ouă. Am preluat de pe mamicamea.ro lista alimetelor permise în această perioadă.

Carne rosie: este permisa carnea de vita si vitel, iepurele precum si vanat slab (este stric interzisa carnea de porc si de miel)

Carne Alba: este permisa carnea de pui, curcan (in principal pieptul fara piele) precum carnea altor pasari, cu exceptia celor cu ciocul lat (gasca, rata, etc)

Peste si fructe de mare: din acesta categorie sunt permise toate tipurile de peste si crustacee, atata vreme cat sunt preparate fara adaos de ulei.

Organe: din acesta categorie sunt permise ficatul si limba de vitel.

Mezeluri: sunt permise mezelurile slabe de pasare sau vita

Oua: pot fi consumate in limita a 4-5 pe saptamana datorita faptului ca galbenusul este extrem de bogat in colesterol. Se poate consuma insa in cantitate nelimitata albusul de ou, care este o sursa de proteine extrem de sanatoasa.

Lactate degresate: pot fi consumate fara limita de cantitate iaurt si branza dulce total degresate.

 

Pe lângă proteinele pure este indicat să consumi o lingură de tărâțe de ovăz și minim 2 l de apă pe zi.
Cea de-a doua etapă este cea de crozieră și aici trimitem kilogramele în plus, în larg, pe mare.  Durata aceste faze este legată de durata primei faze. Astfel că dacă ai ținut 10 zile faza de atac, vei continua cu cea de croazieră până când atingi numărul kilogramelor pe care ar trebui să îl ai. Dacă nu știi exact cum sa îți calculezi BMC-ul citește aici despre acest indice corporal.

În timpul acestei etape se alternează zilele de consum al proteinelor pure (cele indicate în faza de atac) cu zile în care poți combina proteinele cu legumele. Se consumă salată verde, broccoli, conopidă, ridichii, roșii (indicate în toate curele de slăbire) etc, etc. Alternează o zi cu o zi, în etapa de croazieră sau 2 zile cu 2. Adică două zile de consum al alimentelor ca în etapa de atac, apoi două zile de consum combinat.

Nu uitați de consumul apei, care ajută enorm organismul să elibereze toxinele și te ajută și la slăbit și de cele două linguri zilnice de tărâțe.

Faza de consolidare, exact cum îi spune și numele, te ajută să menții ce ai obținut. În majoritatea curelor de slăbit te învață cum să dai jos, însă nu îți explică nimeni cum să păstrezi ceea ce ai lucrat până atunci. Această fază se calculează în funcție de kilogramele pe care le-ai dat jos: câte 10 zile pentru fiecare kilogram. Acum poți introduce în dieta ta câte două felii de pâine, treptat poți consuma cartofi, orez etc. Există doar o regulă pentru această faza: o singură zi pe săptămănă se consumă proteine pure (alimentele din faza de atac) și zilnic târâțele de ovăz (2 linguri și jumătate). În acest moment se poate adăuga în meniu și carnea: cea de porc și de miel.

Faza de stabilizare reprezintă regimul de viață pe care îl vei avea de acum în colo. Regula de aur: cumpătarea și o zi pe săptămână doar proteine pure. Meniul zilnic va fi însoțit de 3 linguri de tărâțe pure. Indicat ar fi să faceți și sport.

Nu uitați, este important să nu forțați organismul și să nu țineți diete agresive. Efectul yo-yo este cel mai probabil atunci când recurgeți la înfometare sau la alte pastile ce ajută la arderea kilogramelor în plus. Succes!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s